One Way JESUS..

Nu är jag hemma efter en kanon bra helg i Linköping. Det som hände där i helgen var att Ny Generations grupperna där hade gått tillsammans och gjort en stor festival " one way jesus " i en park mitt i stan.Och då var vi dit bjudna till att ha en monter och hjälpa till med lite grejer. Ett sånt sjukt bra initiativ grupperna har tagit som planerat och fixat hela denna dag..Det blev så lyckat!

Det började med att jag, Sara, Victor och Samuel åkte ner i fredags kväll till Linköping. Vi skulle få på Ungdom med uppgifts ställe..så vi kom dit och det va så trevliga.Jag och sara var riktigt imponerade av deras gästvänlighet. De hade satt en lapp på dörren där det stod välkommern viktoria och sara på. Vi fick en skål med godis,festis, bäddade sängar och en fint litet kort och serverad frukost på morgonen.Tack tack..
Men det vi sen gjorde på fredags kvällen var att gå till parken och träffa gänget som anordnade hela grejen och be för den kommande dagen tillsammans med dem. Efter det gick vi tillbaka till umu och sov riktigt gott ända till kl 7 när det var dags att gå upp. Sen va de bara att ta sig till parken ( trädgårdsföreningen) och börja rigga upp saker och fixa inför dagen..
Vid kl 2 började programmet och fortsatte till ca halv 12 på natten. Bland annat så spelade wrestling with angles, blue eyes soul och emanuel ehlin. Det va massa goa människor där och strålande sol. Riktigt lyckad dag..
Vid halv ett tiden i natt så var vi klara och började vår resa hem till Uppsala. Jag köre och alla var trötta men det gick riktigt bra..alla var nästa vakna hela vägen och vi hade diskussioner om vilka som va de bästa busen vi gjort m.m.
SÅ vid 4 tiden i natt var vi hemma och sedan dess har vi sovit till 1 och efter det en lång frukost på altanen tillsammans med Victor.

Så nu har ni verkligen fått veta vad jag har gjort i helgen. Nu är det dags för mig att göra mig i ordning för att gå till kyrkan.
Ha en härlig söndags eftermiddag!

Kommentarer
Postat av: amanda

Wow! helt otroligt! Det finns verkligen hopp för sverige

2009-05-18 @ 15:38:10
URL: http://thaimand.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0